onsdag 28 juni 2023

Gräsklipp och sånt

Mittiveckandag idag och värmen fortsätter, om än mer human nu och inte +30℃.
Gräset fick lite färg igen efter regnskurarna som kom och mer färg kommer den väl att få
efter kommande regn som utlovats... förutsatt att det stämmer då.



Nu ligger ju tempen oftast runt +20-25℃ och då är det skönt när det kommer in moln som ger svalka.
Idag, nu på förmiddagen, är det hyfsat mulet så det ska klippas gräs, som växer fort och
blir ju värre om man väntar till efter regnet. Här börjar det bildas tuvor så fort man slarvar med klippningen och det vill jag inte ha, efter allt jobb jag hade med att få till en gräsmatta bland tuvorna
som fanns när vi flyttade hit. Det hade ju stått öde över 1 år då och man fick gå lös med lie
för att få ner det värsta först, innan man sen kunde gå med gräsklippare och det var knöligt och fult.
Jag lät ju naturen ha sin gång och det tog väl ca 2 somrar så var det slät fin gräsmatta... tja..
gräs och gräs, men grönt i alla fall och idag som sagt var.. börjar den gröna färgen komma tillbaka.



Ja, gräset ska klippas medan det är svalt och sen blir det en sväng på Jula och köpa... nåt,
som jag glömt bort vad det var, men gubben behöver och målartvätt för nu är det tomt i pannrummet
och det ska börja fixas till där dom gånger då man mäktar med och det verkar ska bli väder för det.

I rabatterna blommar det och en del har redan blommat ut som mossfloxen och backnejlikan tar över.



Japp.. det blir väl inget gjort på gården om jag ska sitta kvar här och skriva en massa trams,
så jag går väl ut och gör det jag skulle göra och låta dagen börja med det.

Ha det gott!

 

Inga kommentarer: