lördag 1 juli 2023

Pioner och tvätt

Hejsan hoppsan och god eftermiddag.
Ja, det är eftermiddag i skrivande stund och jag får sitta ner och ta det lite lugnt.
Här har jag fått binda upp blommor, som pionen med sina stora blommor och svaga stjälkar
som hängde ner längs backen och var inte alls så tjusigt och jag passade på att klippa ner och ta 
in en bukett av dom för det är flera knoppar kvar också och nu med lite stöd så står dom upp.



Tvätt har snurrat i maskin i dagarna två och jag började med kläder som jag hängde i källaren igår
och idag var det sängkläder och badlakan som fick sig en omgång av blötan.
Bäddat rent i sängen på förmiddagen också, så även sängkläderna som byttes ut blev tvättade
och det är tomt i båda tvättkorgarna!! Så skönt.



Graderna har sjunkit lite idag, även om det ännu är varmt med runt +20 grader,
så sitta i solen försöker jag men hittar hela tiden på "saker som jag måste göra" och springer in och ut
mer än vad jag sitter stilla. SÅ trött på värmen nu och längtar efter avbräcket med svalare temp.
Inget regn har vi heller fått, mer än det som kom för 1 vecka sedan, så jag har försökt att
stödvattna gräset lite dom få gånger det varit mulet så det gröna håller sig lite.
Det går så fort då det torkar igen när det redan hunnit bli brunt och även om det öste bra sist,
så var det inte tillräckligt. Men jag hoppas det ska komma nu framöver.

Vi väntar på att pannrummet ska torka ordentligt, för där har vi ju skurat och spolat med målartvätt
och gubben hällde ut avfettningsmedel på golvet för att få bort sot, olja och smuts efter gamla pannan.
Så nu börjar det var nära till att få måla där också och fräscha till.
Ja, dagarna går till en hel del fixa, måla, laga och greja med allt som legat efter.
Nu håller gubben på och fixar med fyrhjulingen för att få den körduglig igen, t.ex.
Jag är ju klar med mitt för dagen och ska bara ta en skön dusch sen när vi ätit våra
grillade hamburgare som gubben ska fixa så fort han får lust och mig gör det inget att det tar tid.
Jag har ju liksom ingen matlust när det är varmt ute.

Kyligare väder... tänk vilken lyx att få dra upp rullgardinerna och få in lite dagsljus i huset.
Det var länge sedan sist, för dom har varit nere nonstop senaste veckorna.
Fast jag har sett att fönstren är fulla av flugskit, så dom måste putsas snart igen. *suck*

*Ingen mer än jag som längtar efter lite snö och ... bjällerklang...?!?!? Inte?!?! Nähä*
Klagar inte.. ba undra.😐

 

Inga kommentarer: