fredag 11 augusti 2023

Ändringar hemma

Hej hopp.

Börjar med att tala om att vi förskonats från "Hans"ovädret och det är jag tacksam över.
Lider så med alla som bor på dessa översvämmade ställen och bönderna.
Hoppas verkligen på bästa möjliga utgång av eländet nu och sänder också en extra tanke till
Norge som ju drabbats värst av det hela.

Och så till ointressant information..... igen.

Go'morron!
Jag har varit vaken ett bra tag nu men startar dagen långsamt.



Lite sliten efter gårdagen sjåande med bl.a tvätt och städ och däremellan ommöblering.

Jag flyttade ut skänken från köket till datarummet och tog potatislådan som stått i rummet
till hallen och det blev mer plats på golvet där.



Varför jag bytte plats är för att:
Lådorna på skänken sitter på trekvart och luckorna öppnar sig i tid och otid.
Den sjunger helt enkelt på sista versen, för jag har lagat till dom flera gånger nu.
I datarummet är den inte lika iögonfallande och står liksom mer "i skamvrån" och det ids jag inte ens fota.

(äldre foto från köket med skänken, som det var innan)



Idag får vi lite omväxlande väder och jag hoppas på mycket moln och svalt hos oss.
Så himla trött på äckelvärmen som inte blir ett dugg bättre i röten utan bara klibbig och vidrig.
Snö och bjällerklang är min melodi, även om sommaren är trevlig, när den är lagom.
Men denna har varit rent värdelös. Kall och torr Maj och början på Juni.
(Så glad att jag inte lagt pengar på att så i år och haft bara lite köpta blommor i krukor.)
Sen hetta i ca: 2,5 vecka som sen blev mulen och kyligare och sen kom regnet ordagrant hela Julimånad
och har pågått första veckan av Augusti med några dagars uppehåll och sol som tittat fram.

Får se om vintern blir lika "uppochner" eller om den blir normal?!
I min bok, så upplever jag allting liksom "förskjutits" och "väntom" för vintrarna kommer ju senare
oftast nu för tiden, men räcker längre in mot våren. Ur led är tiden om man säger så och det brukar
ju bli så med moder jords väderväxlingar. Har hänt förr, kommer att ske så länge jorden finns.
Så visst, vi har klimatförändringar så det är inte som att jag förnekar det.
Jag hakar bara inte på hysterin om "koldioxidutsläpp", för dylikt fanns inte för 1000-100 000 och mer år sedan.
När man lutar sin "klimatforskning" endast 30 år tillbaka i tiden och mäter temperatur på
marknivå vid flygplatser och stora städer med mycket betong och asfalt,
så säger det ingenting om själva lufttemperaturen i naturen och jag köper det INTE.
Att andra slaviskt följer en flickas alarm och aktivism och även" kan-se-koldioxid" i fallet, bryr jag mig
inte om, för det är lika teoretiskt som att tro på gud och bibeln.
I teori funkar allting... det är när det kommer till praktik som det skiter sig fullkomligt.
Väldigt oseriöst och vilseledande.
Jag håller mig till fakta och det som kan bevisas, utan politiskt påtryck för att lura folk till höga skatter.
Vi har ju tillgång till internet och kan söka fritt om man bara förstår vad man söker efter och kan skilja
på fake, politiskt styrt och verklig fakta. Använda insidan av det man har bakom pannbenet helt enkelt.

Nåväl nog om det..
Nu ska jag ta och sparka igång denna dagen.


 

2 kommentarer:

Paula sa...

Håller med om klimatförändringar, men det visste du väl redan

Disa E sa...

Jo,det vet jag 😊