tisdag 15 augusti 2023

Sensommardagar

Ja, nog är det sensommar nu och mina blommor blir färre och färre.
Men klematisen blommar så fint och det är jag glad för och hoppas, HOPPAS verkligen
att den klarar sig till nästa sommar också.
Och minirosen har skjutit i höjden så det står härliga till.
Den ska jag gräva ner i rabatt snart, för de tidigare satta, har flera klarat sig och kommer år efter år.


Igår var en röj och rensar dag här och släpet är snart fullt igen av bråte som ska på tippen.
Jag avverkade fler av sommarblommor satta i krukor och satte om dom som ännu är hyfsat fina.



Med facit i handen så klarade vi oss bra från "Hans"-ovädret och fick förvisso mycket regn
men inget som orsakade skador eller översvämningar här i alla fall.
Sol och moln omvartannat fyller vår himmel mestadels och helt okej temperatur,
men röten gör luften "kletig", vilket inte är så attraktivt för kvinnor i "sina bästa år"
med vallningar och annat "mysigt".😜 Fast nu börjar ju slutet på det också att närma sig.
Ca: 10 dagar till, sen är röten över och det blir fräschare luft igen.
Däremot ÄLSKAR jag att kvällarna blir mörkare och mörkare och nu redan innan man hinner i säng.
Vid 22-tiden är det svart ute och myset med tända ljus och smålampor.... ÅH😍 LOVE IT!

Tisdag idag och gubben jobbar.
Vad jag hittar på?!.. Jo, jag har tänkt testa en grej i köket och se om det funkar?!?
Jag ska nämligen vrida om köksbordet och se om man kan ha så utan att behöva klättra över
bordet för att ta sig runt. Har ju aldrig haft så med bordet för 6 platser.
OM det nu funkar så kommer en uppdatering av det inom en kvart 14 dagar.
Annars blev det inget av det hela.
Japp... nu börjar "höstpifflet".

Ha det gott!

Inga kommentarer: