tisdag 1 augusti 2023

Jag gungar

Jorå... äntligen efter en lång väntan, så fick vi till slut den andra gungan som vi bokade fast i 
slutet på Juni början på Juli nån gång. Vi hämtade hem den igår, så nu kan jag också gunga.
Sommaren börjar dock lida mot sitt slut här uppe, men jag hoppas på dagar som man kan vara ute än.



Den nya dynan fick ta plats i gamla gungan då den är mycket större, både dyna och gunga.
Behöver bara nåt fräschare tyg att sätta på gamla, för den har ju sina år på nacken.



Blommorna börjar vara fula, så jag ska sätta igång med att avverka dom.
Dessutom verkar det mest som att det ska regna och det ruttna fula som blir kvar är inget jag vill ha.
Ja, det är bara att börja "kuramurr"... = piffa höst/vintermys inom en snar framtid.
Men fram till dess så ska jag gunga en del.

 

Inga kommentarer: