torsdag 25 januari 2024

Stålfräs, slunga, yoghurt och bananer

Dagarna springer iväg med en rasande fart och det går så fort tycker jag
till skillnad mot många andra på div sociala medier och tv.


Vi har firat Robins 30 års dag, som var i Måndags och han fick det han önskade.
En handöversfräs med frässtål till, en hoddie och 2 t-shirts, så han var glad och nöjd med det och en liten kaktus som jag inte tror han var så nöjd med, men det var heller inte tanken 😄😉


Jag är inte heller nöjd.... med magen. Har ont i den, men det är inte magsjuka utan eftersviter
av för mycket salt. Jag åt nämligen salta pommes-pinnar igår och min mage börjar vara känslig
mot dylikt om det blir för mycket, så nu får det vara mindre av sådant.
Gubben ska köpa hem yoghurt och bananer när han kommer hem, så det får jag äta idag,
för det är lugnande för magen.



Annars så har vi en solig och fin dag med stillsamma -9℃.
Och imorron ska det visst snöa igen. Tur att jag fick en ny slunga igen då när en senaste gick sönder.
Gubben ska se om han kan laga... om det går att laga ens. Går det, så får sonen den när dom flyttar hit.
Annars är det som vanligt. I veckan har jag tvättat bort ena krogen, städat övervåning och bäddat rent,
städat nere och bytt kuddöverdrag och filtar i soffan, skurat badrum och lilltoa, så det har varit full rulle.

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och vila magen, för varje gång jag kliver upp gör det ondare.

Hej hopp.

Inga kommentarer: