fredag 2 februari 2024

Dagen efter stormen


Ja, fy bubblan sicket jädrans oväder det var igår till natten.
Det small, knakade, bonkade och levde rövare hela dagen och tilltog på kvällen med ett jädrans oljud.



Det ligger kvistar från pilen (trädet) överallt och hela gården, på snön, är full av....



...skräp som blåst in. Syns ju inte så bra på foto men det är verkligen stökigt på det annars kritvita snötäcket.



Det lugnade dock ner sig någon gång under natten och det är verkligen tyst i huset idag.
Inga andra ljud än tv:n med nyheterna och min spotify som spelar just nu.

Igår trotsade vi ovädret och åkte ut på Solbacken och hämtade min present som jag fått i förskott av gubben.
En matberedare för 2600 kr !!! Så nu kan jag göra mina gratänger bäst jag vill!
Nu kommer det barnbarn på besök så jag får avsluta här!





Inga kommentarer: