söndag 14 april 2024

Årets Första, sååå GOD


Söndag idag och det blev den första korven, som vi grillat ute för året.
Det lär bli många till, men den första är alltid den absolut godaste!

Gubben ville bara ha falukorv, men jag var mer sugen på grillkorv med bröd och
räksallad och dallassallad på, så v åkte och köpte det, för falukorv har vi hemma.
Tänkte att då får väl han äta det då.
Japp.. vi gick ut, tände elden och såg den ta fart och när det brann ordentligt sa jag
att jag skulle gå in och hämta grejerna. Packade ner korv, bröd, dallassallad, räksallad,
dryck och muggar samt två gafflar och gick ut med allt i pappersbagen som var kvar
efter Kinamaten vi åt igår. Sätter mig bredvid gubben och väntar på lite mer glöd i veden.
Så grillar vi ... och gubben som blev klar med sitt före frågar..
-Tog du inte med senap och ketchup?.... 😳 Alltså HALLÅÅÅ?!?!
Vem tusan har inte just dom två med sig när man ska äta grillad korv?
Jag sprang in och hämtade det, för det går ju inte äta grillkorv utan.
MUMS vad gott det var! Och sen när gubben ätit sin kommer en ny fråga.
-Tog du inte med falukorven?..... Ännu mera 😕😳😲Nähä.. det gjorde jag ju inte,
men jag kan springa och hämta den också. Nä. Det behövdes inte tyckte gubben
och tog en till med bröd. Japp... covidhjärnan är inte med ett dugg.
Men jag prickade munnen i alla fall.



Nu är klockan senare eftermiddagen och jag har duschat, suttit ute i solen en stund,
som var i moln när vi grillade och nu blir det en lat afton för min del,
som är klar i pyjamas och allt, för jag iddes inte klä på mig igen efter duschen.
Gubben ska iväg till sin brorsa och se hockey senare, så det blir egen "kuppe" för mig.
(ni som inte förstår "kuppe", kan kolla här)



Ha en Skön Söndagkväll !



 

Inga kommentarer: