onsdag 17 april 2024

Surar i April


Kan man bli annat än sur?
Det SNÖAR igen... sjätte månaden med snö nu och det är åter vitt överallt.
Fy faruln vad less jag är! 

Hur som.. Igår var jag och tog cellprov och det gick bra, så nu väntar jag bara på svaret därifrån.
Annars hände inte mycket, mer än att jag drog runt lite med snabeldraken.. 
Minns ni, när alla sa så istället för dammsugare? Jag hade glömt bort det, men det kom nu bara sådär.

Det här tråkvädret ser ut att hålla i sig nu med kylan, fast det ska bli sol i alla fall,
så med lite tur kanske det blir varmt mot väggen på altanen, för nu vill jag ut ur huset.
Jag trodde ett tag här att, det är alldeles för sent nu att börja med sådden,
men såg i minneslinjen att 2022 eller nåt sånt, så hade jag inte börjat ännu.
Så kanske att jag hinner få ihop lite om bara värmen vill återvända,
för det går ju inte ha det ute med de minusgrader vi har nu. I alla fall så finns det lite hopp kvar.
Nu vill jag få vår här!


Apropå klimatet...
KLIMATUPPLYSNINGEN verkligen läsvärt.
Och angående Korallreven

 

Inga kommentarer: