tisdag 9 april 2024

Nu går det åt rätt håll



Jamen nu så, nu kan vi börja snacka "vår"!
Det droppar och tinar och graderna ligger runt +10℃.
Ja, ni söderöver kallar inte ert vår, fastän det tittar upp vårblommor m.m. men här är det vår
när snön börjar tina och asfalt tittar fram... vårvinter är det.

Igår var jag och gubben ute och åkte en sväng och for till Bureå, där vi hade en minidate med
äldsta barnbarnet Celia! Vi åkte till macken och tog en varmkorv med bröd och surrade lite
om dittan och dattan och om ca: en vecka åker hon utomlands igen. Till Nederländerna.
Där ska hon träffa en kompis. Hon är så tuff som åker iväg ensam och ser världen med egna ögon!
Ja, det finns många unga som gör så, men hon har autism som handikapp, fast hon låter det
inte hindra henne. Älskar det även om man är orolig när hon åker.
Hoppas hon får jätteroligt där!
Älskade barn!

(herreguuu vad jag är lik min farmor?!?! Åldras inte med värdighet om man säger så)

Annars då.. Jo som jag skrev så droppar det från taken och träden och det tinar på bra,
även om det är MASSOR som ska bort, men det går åt rätt håll och imorgon ska det regna.
Det brukar hjälpa till en del.




På altanen låg det kvar en hel del också och på fotot nedan hade jag påbörjat skottning
för att hjälpa till på traven och det slutade sen med att jag skottade av allt.
Hackade loss och körde slungan om vartannat. Så nu är det snöfritt, men tog inget foto på det.


Har suttit där ute på förmiddagen och njutit av värmen, men nu börjar det komma in moln och
gissar att det är dom som ska hopa sig och släppa från sig vatten.
Så HÄRLIGT!

Nu ska jag snart gå och börja förbereda dagens middag som blir kotletter med potatis och
champinjonsås, hemlagat förstås. Gubben ska iväg på uppföljning av div tester.

Önskar alla en UNDERBAR dag


Inga kommentarer: