onsdag 10 april 2024

Skulden aningens felplacerad




Onsdag idag och det blev som utlovat mulet och grått.
Det har regnat fast det är uppehåll just nu och graderna når knappt plusgrader ännu.
Men det ser ut som att det ska bli några i alla fall, för att i morgon
bli varmare igen med sol och lite blåst på det är ju ett stort PLUS!
Bidrar mycket till snösmältningen.

Nu är det mycket och ofta om en massa saker på tv som stör mig.
Som t.ex klimatet, som jag skrev om tidigare. Och detta krig mellan Israel och Hamas.
Vadå? undrar ni kanske...

Jo, jag kan för mitt liv INTE begripa varför man kräver av Israel ett eldupphör/vapenvila?!
Visst inser ju jag också att oskyldiga dör i Palestina, men vems är felet?
Hamas som vägrar gå med på lösningar och kräver att Israel ska godta deras krav!!!
Och som de fega kräk de är så gömmer man sig bland civila!
De började med att attackera helt oskyldiga människor som besökte ett event i Israel!
Kidnappade flera av dem och håller som gisslan!
Och man anser att ISRAEL!!!!??!?! ska lägga ner?!?!

Ja, jag fattar att det inte kommer in förnödenheter och allt det där.
Men --- det är KRIG!! Anklaga Hamas, kräv att DE ska lägga ner vapnen och lämna folket
i Palestina i fred... om än att Hamas nu gillas av flertalet Palestinier.
Det ÄR HAMAS som ska anklagas!

Detta "vänd-andra-kinden-till" har ju övergått i
"jag drar ner byxorna så du kan sparka mig i röven också med spikskor!"
Öga för öga, tand för tand... ni vet, det är mer min stil. Godhet leder sällan någon vart i krig.
Jag står i alla fall med Israel.
 

Inga kommentarer: