torsdag 18 april 2024

Pladder, om inget alls

Bakslag på bakslag och den där vårkänslan har gått i ide igen.
Igår kom det mer snö, som om det behövdes och det var tråkväder hela dagen nästan.
Mot eftermiddagen vände det dock och solen tittade fram och gör så idag också.
Fast graderna är låga med endast -1℃. Får se om det ändå kanske går att sitta ute,
om det blir varmt mot husväggen!?


Idag har jag flyttat om pengar, till både mat-konto och sparkonto.
Räkningarna har jag det mesta på autogiro och det dras senare.
Skönt att göra sånt klart och ha överblick över sin ekonomi alltid.



Vi har ju torsdag idag, fast inget planerat.
Däremot så funderar jag på att ta ner den där hyllan som hänger över köksbordet och flytta om
taklampor?! Har tänkt tanken länge, men inte kommit till skott. Tvätta upp nya sängkläderna
ska jag också göra, så man får byta till nytt nästa gång. Men händer det idag eller?!
 Det återstår att se. Längtar så efter lite värme och sol och att snön ska försvinna.
Vill kunna vara ute och pyssla i trädgården... NUUUUUU!



(AI-bilderna ovan är "mina" som jag bett AI, Co Pilot, göra åt mig)


Inga kommentarer: