lördag 25 maj 2024

Livstecken från mig

Så kom det väl äntligen lite sommarkänsla till oss också.
Altanen är skurad och möblerna framme sedan en vecka tillbaka ungefär.
Idag, denna Lördagen är det dock lite kyligare igen, men det gör inget.
Skönt med lite brejk ibland så man hinner med insidan och annat.



Vi var till Ursvikens Trädgård i veckan och jag köpte lite plantor,
som snabbt blev molokna. Jag trampade nämligen i en grop på väg mot bilen och tappade
kartongen upp och ner, skrapade upp hela knät och blev svullen så jag inte har
kunnat gå ordentligt, men det blir bättre och bättre för varje dag.
Inget jag behövde för det känns som att det är nog med återhämtningen av
lunginflammationen och den envisa jobbiga hostan som hänger kvar.


Jag fick hemsänt en liten ros från ägaren till blomsterhandeln,
för svärdottern var dit senare igen och skulle köpa annat och passade på att nämna gropen
och om den kunde fyllas i och förklarade vad som hänt.
Så den söta lilla minirosen blev lite plåster på såren.



Funderar på om man ska våga iväg och storhandla för det behövs VERKLIGEN!
Har inte blivit gjort sen jag blev sjuk för över 1 månad sedan,
men det känns samtidigt lite jobbigt att skrämma folk med hostan.
Hur ska dom veta att jag inte är smittsam?! Jag låter ju som om jag håller på att kvävas och
kräkas ibland när det sätter i ordentligt.😒
Blir väl en sväng på lill-ICA som vanligt och få hem det viktigaste.
.......

Måste ju berätta:
Det var ett jordgeting bo i lilldammen. Jag har ju inte kunnat fixa den klart för först var det kylan.
Sen har det tagit sån tid med återhämtningen och nu när jag var redo för det så såg jag
getingarna. Så igår var jag ute och sprayade på ättikssprit blandat med pepparmyntaolja,
citron och kastade ut skurna vitlöks-bitar. Det såg ut mot afton, som att dom flyttat,
men ska kolla igen så man inte stör ett bo genom att greja på där och bli stungen.
Dom måste bort, så barnbarnen kan springa fritt ute utan att bli anfallna.
Det var bättre när dom var under balkongen/taket på altanen. Där stör dom ingen,
så länge man inte stör dom. Nåväl... jag ger mig inte i alla fall.. bort ska dom.
Sen är det fritt fram att rensa ogräs och fixa till.

Ha en god Helg!

Inga kommentarer: