lördag 1 juni 2024

Det är Bin!



Ja, som ni ser, så är det inte getingar utan Bin!
Jag har tyckt att de inte liknade getingar och har studerat dem lite närmare och googlade för
att vara riktigt säker. har ju tidigare somrar sagt att vi har gott om bin, när man säger att
de är sällsynta och visst kan det vara så, men inte här... inte på vår gård.
Det jag fångat i videon är inte så många som vanligtvis är här, men så är det filmat tidigt
och dom kommer och flyger iväg igen. De är välkomna att dricka ur dammen bäst de vill.😍




Solen fortsätter att gassa på här och vi har ni fått bevattningsförbud.
Inte konstigt att bina vill dricka.
Moln har kommit mot oss, men liksom bara vikit av sin bana och passerat oss.
Hoppas verkligen att prognoserna om regn till veckan stämmer nu och inte ändras igen.
Vi har redan +25℃ och klockan är inte ens 9.




Jag har hunnit ikapp en hel del i trädgården och klippt ner rosor, rensat det mesta.
Gräset har vi klippt 2 ggr och det liknar en städad trädgård igen... om än inte riktigt
så som det varit tidigare år, men nära på i alla fall. Man får väl lov att acceptera att man
inte är 25 år längre och kroppen säger ifrån mer tydligt nu än innan, när jag oftast
bara ignorerade vad den försökte säga. Idag blir väl mer en "njutardag", då jag mestadels
ska sitta ute och bara lata mig. Och får vi sen regn och mulet, så tar jag itu med
insidan av huset med fönsterputsning och skura golv.
Känner inte för att göra det ännu med det pollen-släpp vi har för då är det liksom ogjort ändå.
Ett redigt regn som trycker ner det vore bra och sen städa bort det... för vi har det inne också.
Ha dörrar och fönster stängda, är inte min grej när det är varmt ute, för det behövs lite
luftombyte inomhus.... med eller utan pollen.... helst utan.

Japp.. nu ska jag fortsätta min lata dag och när jag sen är färdig med det, så ska jag vila mig.

Ha en Go' Helg!



 

Inga kommentarer: