måndag 10 juni 2024

Lite nytt, många mål och lite mys.

Så var det Måndag igen och en ny vecka som ska fyllas ut med diverse göromål.

Igår hade vi Söndag och jag och dottern gjorde en shoppingspree med råge.
Vi köpte oss nya kläder och jag fick 2 par shorts, ett par vita linnebyxor i modell "ledig".
5 nya linnen i 3 olika modeller och en t-shirt, samt nya underkläder.
En ny väska och gubben fick en mobilväska att hänga om halsen,
när han inte har jacka med fickor. Vi är fenomenala på att spendera pengar.

Igår "flyttade" Jenny till Felicias lägenhet där hon ska vara under dom 6 veckor 
som Felicia är i Spanien. Lite vemodigt tyckte hon att det var att lämna husvagnen.
Men den står ju kvar och hon kan ju komma när hon vill.
Det är ju trots allt bara ett stenkast dit hon är nu, efter samma gata.

Milla (3:e äldsta barnbarnet) hade match i Malå igår och hennes lag vann med 11-0.
Mötande laget bestod av 1 år äldre spelare och Milla gjorde en assist som blev 1 mål.
Så det var nöjda tjejer som åkte den långa vägen (ca:12,5 mil) hem senare.

Vädret är verkligen om sig och kring sig med ömsom strålande sol och ömsom regn.
Vi hade en myskväll vid elden i "grillgolan" på Lördagsafton.
Solen värmde varmt och det var härligt med fågelkvitter och bara sitta och "vara".



Nu får vi se vad denna veckan bjuder på. Det enda jag vet just nu är att:
det blir biff med bambuskott och ris, till middag, för jag har tagit fram en nötbit.. kött alltså.

Ha en fin vecka!



 

1 kommentar:

Paula sa...

jag med har köpt lite nya kläder :) och lite andra bra-att-ha-men-till-vad-saker
Så fina bilder på elden ♥