söndag 16 juni 2024

Hipp Hipp Hurra

...och stort Grattis till lilla Karla...




.. som idag blir "stortjej" och hela 1 år!
Grattis älskade barn!



Ja, det ska firas med kalas och tårta och presenter förstås och det ska vi göra senare idag.

Annat som ska göras är att:
Jag ska krypa på alla fyra med näsan i blomrabatten... IGEN.. och riva upp ogräs.
Den där kvickroten gör mig galen!!! Och som dasspappret på skithögen så är det smörblommor
där också, som jag inte heller gillar att ha i rabatten. Så det ska också rivas.
Sen tror jag det blir en omgång av grästrim och klipp.
Det växer på höjden, speciellt maskrosorna, som jag inte heller tycker om ett dugg,
hur bra dom än är för bin och andra insekter. Det växer MASSOR av dom överallt här,
så dom behövs inte i min trädgård. Jag har andra blommor som ger nektar till krypen.
Som bina t.ex.. dom har som ockuperat min lilla damm och det är massor av dom också.
Annars börjar gräsmattan se lite trist ut pga att vi inte får regn, som alla andra.
Molnen ja.. stora mörka tunga regnfulla, som bara passerar oss och lämnar sällan
några droppar. Igår kom det lite grann, men betoning på LITE. Räcker ingenstans,
för att hjälpa grönskan. Ännu är det grönt, men det börjar gulna på sina ställen och växa dåligt.
Så riva ogräs och klippa på gården är en punkt på To-Do listan.
Den är för övrigt ganska tom nu, för jag har tvättat och sånt.
En punkt som är kvar är att skura golven. Det har jag inte gjort sen i tidigare delen av våren.
Man hinner liksom inte när det är barn och barnbarn på besök och man är helt slut när dom åker hem.
Inte för att dom är så jobbiga, utan för att kroppen inte hänger med.
Men en vacker dag... plötsligt händer det.. typ. Om inte förr så lagom till vintern i alla fall.

Ha en mysig avslutning på denna veckan!

 

Inga kommentarer: