tisdag 9 juli 2024

Nu är det mest bara regn

Ja, den här sommaren går nog till arkivet "Skitsomrar".
Nu regnar det mest varje dag och även om det behövs så blir det ganska träligt att inte kunna
vara ute. Men jag hann passa på att springa ut några gånger idag, för att dels få in
Jordgubbar, innan fåglarna ätit upp allt. 1½ Liter fick jag ihop och många finns kvar,
fast dom är så gröna ännu på grund av bristande sol och värme.



Sen sprang jag ut en sväng till och tog med rabarber och lite citronmeliss.
Blandade sistnämnda i pajen jag gjorde av rabarbern och det blev gott. Kunde ha varit lite mer bara.



Sist var jag ut och plockade in en liten bukett av pionerna som tog stryk av regnet,
och dessa 3 var dom enda som såg bra ut nog att ta in. Övriga var sönderslagna.



Gubben har jobbat större delen av dagen och sen varit till sin mor.
Före det hann vi kasta i oss lite stekta plättar, som jag tagit ur frysen tidigare.
I morgon åker han iväg till snickarn för att lasta ved till en köpare som kommer.
Snickarn ska för övrigt få komma inom kort för att lägga nytt golv i vardags/datarum.
Har kollat ut det jag vill ha, så det är bara att åka och hämta när som.

Nu har vi landat i soffan (bortsett det jag sitter här och skriver) och tar det lugnt.
Jag ska gå och ta lite mera paj och placera röven i soffan och glutta på tv:n,
tills vi gör kväll och går upp, för att fortsätta se lite till.

Go´afton.

 

Inga kommentarer: