måndag 8 juli 2024

Helgen som gick och Grattis


Jo, vi packade ju in oss i bilen och styrde kosan norrut till Ersnäs över natten mellan Lör-Sön.
Vädret var blött och hemskt när vi åkte, men ju närmare Ersnäs vi kom så lättade molnen upp.


Och där satt vi ute och hade det gott i hängsoffan och dom nyomklädda dynorna
som Paula fixat om. Hon tvingade också på ig en jättesöt klänning med puffärmar och volang,
som är så intejag och komplimangen jag fick av henne var:
-Åh du e så fin som en söt mormor.... *vilket jag förvisso är.. mormor alltså och farmor.
Men jag menar... hallå... vem vill höra det i en komplimang om hur "fin man är"!?😂
Nåväl.. varmt och gott med en vind som fläktade härligt nu och då, var det.



Gubbarna diskuterade diverse saker, som jag ägnade största möjliga ointresse och har ingen aning
om vad det var, men mest troligt når om fordon eller gamla vänner och dylikt.
Man ser lite av huvudet på födelsedagsbarnet bakom Håkans huvud.
Hon sprang som en tätting in och ut och hämtade allt det goda vi fick smaka av.
Jodå, vi erbjöd hjälp men hon ville ingen ha, så vi satt på våra rumpor och mös.



Det var roligt att mamma också orkade komma, trots att hon inte mådde så bra.
Men det gick helt ok hela tiden. Dock var dom inte så långvariga för det skulle skjutsas barn
så dom fick åka efter någon timme. Men kul att ses i alla fall, för det sker inte ofta.
Vi åker ju inte upp längre som förr och det är oftast enda gångerna vi ses.


     Jag hittade söt kruka och kanna till bordet där ute, även om rödfärgen inte blev rätt.
Men jag mindes inte riktigt hur det såg ut när jag var på Rondellen och köpte dom.
Fast jag kände att det var sådär lantligt gulligt och "fifty shades of red"... varför inte?
Sen en liten slant att shoppa nåt för... kanske en parfym, för det var nåt vi pratade mycket om.
Själv fick jag 2 prover, som hon inte gillade ett dugg, men jag tycker är helt ok.



Hängsoffan är ljuvlig att sitta i och gunga lite lätt och jag villhöver också en sån.



Sen var kvällen innan vi slutligen gav oss för Lördagsdygnet som hunnit gå i Söndagen.
Det var stora tunga moln som sen på söndagen övergick i grått och tungt och massor med regn.



Det var vi hade hela vägen hem också, men hemma sen så var det uppehåll, för det värsta hade väl
redan passerat. Och hemma så hade klematisen slagit ut sin första blomma för året.
Massor mer knoppar också har den!



Måndag idag och den rivstartar vi med Robin och ungarna som just kom.
Ha en fin vecka!

1 kommentar:

Paula sa...

ja det var så mysigt!
Tack igen för presenterna och pengarna kan ju vara för de där Exclamation och Mad Love som jag beställde :)
Loooligt!!
Kramipussen ♥