fredag 5 juli 2024

Rastlös väntan

Så var det Fredag och helgen stundar. Den ska vi ägna i Ersnäs,
med avresa nån gång i morgon förmiddag, om allt går som tänkt.
Vädret idag är lite om sig och kring sig, med moln som passerar,
lämpliga grader och sol som skiner just nu.
Fotona här är från förra året , men skildrar det som är idag.



Jag sitter och väntar på att klockan ska gå, så man får göra bort tandläkarbesöket.
Har lite jobbigt med tider som blir mitt på dagen, för jag får som inget gjort.
Blir så rastlös av vetskapen att jag ska iväg att jag bara vankar runt oftast.
Det spelar ingen roll vad för tid det är, det är så med alla och inte bara tandläkaren.
Nåväl.. hoppas bara nu att det går bra att gapa så länge som det behövs, annars får vi väl bara avbryta.
Ska ta en Ipren innan jag far, så kanske den bidrar lite till smärtlindring.
(AI-jag hos tandis)


Gubben blev utringd på lite jobb och jag hoppas han hinner hem tills det är dags.
Annars kunde nog Jenny skjutsa mig.

Ha en go' helg!



 

Inga kommentarer: