måndag 2 september 2024

Gräsklipp och sånt

Jo, men nog blev det tvättat igår. Det som hängde innan hade torkat och var bara att vika in i skåpen.
Så nu är det nästintill tomt i båda korgarna.
Idag skiner solen så vi har klippt gräset. Gubben ska bara köra uppsamlaren sen,
så jag får ta reda på klippet och lägga i rabatterna.
Undrar hur många gånger till vi behöver klippa innan frosten kommer?
Normalt så kan ju första komma nu när som helst, fast det kan också dröja länge än.
Det har ju faktiskt hänt att vi klippt gräset så sent som i slutet på Oktober,
vilket är väldigt ovanligt här uppe.


Ja, nu har vi ju både September och höst hos oss och det blir både födelsedagar och nyfött denna månad.
Sinicca är så rund om magen nu och dagen för nedkomst närmar sig med STORA steg.
Blir spännande att se vem den nya tösen är och vi längtar.

Nu ska vi ta en liten tur med bilen så vi får göra annat än att ligga i vardera ända av soffan
och snörvla ikapp. Jo, min förkylning har ökat och hostan med, men jag har ingen feber alls.
Så det är väl bara snoreriet jag dras med, såvida inte febern kommer, fast det tror jag inte.
Gubben fick sin dagen efter förkylningen bröt ut och min har ju redan gjort det.
Nåväl.. så oviktigt, för det lär vi ju märka så småningom.





 

Inga kommentarer: