Nu börjar aftonen krypa närmare, denna fredagen som är den sista fredagen i Junimånad.
Vi har ränt lite här och där under dagen med först DS där jag inhandlade det jag glömde igår,
när vi var på Ö&B och jag köpte allt annat än det vi åkte dit för.
Så idag fixade jag till det och så har vi handlat lite på ICA och det råkade följa med 2 räkbomber.
SÅ HIMLA GODA !!!
Sen for vi på Apoteket, där jag köpte ögonspray och vitaminer.
Jag håller på att inte kunna se alls, för det är så grumligt, kliar, svider och känns som sågspån.
Jag har beställt tid, men inte fått någon ännu, så jag hoppas jag får det fort.
Igår var det också ränn, som jag ju skrev ovan om Ö&B.
När vi for därifrån körde gubben norrut och tog sen en avfart och det blev så att vi hamnade
hos hans morbror Tore och Majlis och där satt vi och surrade i flera timmar innan vi sent omsider
gick ut för att åka hemåt. Där gav Majlis mig en Känguruäppleplanta.
Ja, det heter så, fast jag har aldrig hört talas om ännu. Men den finns!
Den får blå blommor och "frukter" i gult, som inte är ätbara men ger frö.
Den kan bli uppåt 3 meter beroende på hur "stora skor" den får om "fötterna".
Övervintras som typ pelargoner. Krukan har jag själv "klätt på", för jag tyckte den vita
plastkrukan var så ful och skitig så, vackert blev det inte men bättre.


Majlis och Tore bor så mysigt ute på landet.
Precis sådär mysigt som det ska vara med växthus, gäststuga och allt.
Vi har ränt lite här och där under dagen med först DS där jag inhandlade det jag glömde igår,
när vi var på Ö&B och jag köpte allt annat än det vi åkte dit för.
Så idag fixade jag till det och så har vi handlat lite på ICA och det råkade följa med 2 räkbomber.
SÅ HIMLA GODA !!!
Sen for vi på Apoteket, där jag köpte ögonspray och vitaminer.
Jag håller på att inte kunna se alls, för det är så grumligt, kliar, svider och känns som sågspån.
Jag har beställt tid, men inte fått någon ännu, så jag hoppas jag får det fort.
Igår var det också ränn, som jag ju skrev ovan om Ö&B.
När vi for därifrån körde gubben norrut och tog sen en avfart och det blev så att vi hamnade
hos hans morbror Tore och Majlis och där satt vi och surrade i flera timmar innan vi sent omsider
gick ut för att åka hemåt. Där gav Majlis mig en Känguruäppleplanta.
Ja, det heter så, fast jag har aldrig hört talas om ännu. Men den finns!
Den får blå blommor och "frukter" i gult, som inte är ätbara men ger frö.
Den kan bli uppåt 3 meter beroende på hur "stora skor" den får om "fötterna".
Övervintras som typ pelargoner. Krukan har jag själv "klätt på", för jag tyckte den vita
plastkrukan var så ful och skitig så, vackert blev det inte men bättre.


Majlis och Tore bor så mysigt ute på landet.
Precis sådär mysigt som det ska vara med växthus, gäststuga och allt.

Älskar den långa trappan på sidan om gäststugan i fotot till höger.
Såna detaljer ger det där extra - ÅH! för mig.


Skulle älska att bo sådär, men så är det myggen.... och knotten och bromsen/insekten.
Hujjamejja, vad jag blir äten då.
Så vi bor nog bra där vi bor och stannar kvar.
Just nu rullar det in stora moln här, efter att ha varit mer mulet än klart, fast
molnen var inte fullt så stora som nu när dom täcker hela himlen och det började blåsa kyligt.
Mycket till sommar har det inte varit ännu och verkar inte bli ordentligt heller.
Imorgon ska vi få sol och runt 20 grader om det nu stämmer, sen blir det mulet igen och regn
och under 20 grader, som det varit mestadels. Fast det skulle jag inte byta mot det i södra Sverige
med +35 och uppåt. Nä fy faruln, då har jag hellre vinter.
Japp.. det var det det.
(hoppas att jag stavat rätt för jag ser inte riktigt, fastän jag sitter vid datorn)
Ha det gott!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar