torsdag 27 maj 2010

lortiga tassar och torra löv och en skit dålig middag på det.

Får skriva här nu eftersom inte space funkar.
Vädret har varit hyfsat fint fast blåsigt, så tvätten har torkat utmärkt bra.
Pitza har fått den "brighta" ideén att ta in torra gamla löv och leka med tills dom smulat sönder.
Jag samtycker olika, för det blir inte fint när dom är klara med demoleringen av löven.
Sen har dom även följt med mig ända bort till tvättlinan idag och tyckte det var jätteroligt att hoppa i den rena nyvikta tvätten när den hamnade i korgen, med sina lortiga små tassar....även nu samtyckte jag olika. *suck*
Det är tur att dom blir stora sen...om si sådär ett halvår till.

Benke har varit förbi och ätit middag, liksom Jenny och Celia.
Jag gjorde pasta Carbonara och fy för den lede va äkklitt de va asså...
Det gör jag inte om. Plötsligt mindes jag varför jag inte gillar pasta på restauranger...jag kan ju inte med den där Gorgonzolan eller Parmesan osten dom har i ...fy faaaaaan va dåligt.
Så jag tog bara makaroner med vitpeppar på, torftigt men ätbart i alla fall.

Nu blir det duschen och sen soffan och slappa efter en hyfsat bra dag.
All tvätt är ju borta :o)

Inga kommentarer: