onsdag 14 juli 2010

lite sånt och annat ting.

Ja, säga vad man säga vill om sommar och sol, men det är oliiiiidligt vad varmt det är.
29.6 på bägge sidor där det just nu dessutom är skugga, så jag har ingen koll på hur varmt det är i solen. Balkongen skuggar ju för så det inte når fram på termometern där.
28, 7 grader inne, trots fönster och dörrar öppna överallt och fläktar både i tak , golv och bord snurrar för fullt. Klibbigt och kvalmigt är det.

Tur är ju att gubben kommer snart och hämtar mig, för då ska vi till stan och handla present till systeryster Paulastina, som absolut vill ha det och hon önskar sig ljus i guld eller ljusbeiget, så det är vad jag ska söka....i hettan,,,(jag är mycket snällare än dig för jag fyller år på vintern och det är svalare ute då ....ällä nåt) :o/
Turen..det är att det finns AC i bilen...jag tänker stanna där så får han kuta runt och leta nåt fint.
Jag viker bara omkull sätet och njuter av de svala vindar som blåser ut. :)
Månntro om han tycker det är en bra ide´???

I alla fall, så har jag städat i tvättstugan och har bara 2 maskiner kvar sen att tvätta också.
Det är inte klokt vad gräs det sprutat in genom den lilla öppning som var i fönstret,
när man trimmat och klippt. Så lite duktig har jag varit.
Dammsugat har jag även gjort på nedre våningen. Uppe tar jag en annan dag,
för nu i värmen går det inte vara där.
Det går knappt sova heller, för det hinner oftast inte kyla ner på kvällarna.
Kan ju vara för att det inte ens blir kyligt om kvällarna?!?!

Näää,,usch vad jag blir så där igen...
Gubben har kommit och det ska bara drickas lite kaffe, sen bär det av mot schtaaaaan.

1 kommentar:

Paulastina sa...

jaaaaa...snikka ljus vill jag ha...åtta sticken!