söndag 11 juli 2010

men nu får hettan ta slut , tack!


Ja, som ni ser på termometern så är det alldeles för varmt för mig idag. Jag som trivs bäst runt +20 grader och tycker att allting över det är för mycket, gillar därmed inte alls värmen och den kväljande hettan som råder nu och har gjort i flera dagar.
Varmare verkar det ska bli också...fy faruln!

Den övre är inne mätaren och den undre visar ute.

Att olja in det där staketet runt komposten verkar inte ska bli av idag heller om det är så här varmt.
Hoppas bara att det inte fortsätter allt för länge.

Tänk att en gång i tiden var jag en sådan soldyrkare och låg och njöt i värmen och blev brun som en ....vidbränd pepparkaka. Nu skyr jag det som pesten och blir väl oftast bara som en pepparkaka i färgen och inte blir det jämnt heller,
för jag har sällan eller aldrig bikini ens nu för tiden.
Ännu en gång får man efterlysa LAGOM!
+20-25 grader, svalkande vindar Det vore perfa och så nice att alla fick njuta.
Dom äldre såväl som vi som får värk i kroppen av för mycket värme p.g.a bindvävsinfektion!!!
Kylan kan man klä ut..men värmen??? Den kan man inte komma undan hur man än försöker.
Tillbringa sommar dagar nere i källaren har jag gjort förr och det verkar som att jag får gå ner dit och sitta bland oljetankar, tvättmaskiner och annat skrot man har i en källare. :D

"man ska inte klaga", säger alla....Näää,,,om det någonsin bara fick vara LAGOM!
DÅ skulle jag inte göra det.

Kaffe,,det har jag i alla fall . Ibland blir det för mycket av det, men även för lite ibland...
Så jag försöker se till att jag får lagom av det och går iväg för att ta en mugg till.
Den tredje , så man vaknar ordentligt :)

*tillägg senare*
_____________________________
Tempen visar ju i solen, så ingen tror att det är skuggan,för då har jag inte suttit här utan legat på havsbotten med vattenslangen,utan vatten i, i munnen för att få luft.

1 kommentar:

Paulastina sa...

här var det regn å blåst igår, men sen på sena em sprack det upp å blev fint...huruvida det var varmt har jag inte den blekaste aning om eftersom jag inte satte min fot utanför dörren utan skrotade runt i pyjamasen hela dan =)