tisdag 13 juli 2010

nu är det inte bra alls.

29,7 grader inne idag och igår hade vi samma ute på skuggsidan,och varmare inne.
Det är INTE nice för fem öre. Det är vedervärdigt!!!

Mitt humör sjunker i samma takt som hettan stiger och jag gör ingenting alls!

Vad jag har gjort däremot är : Fixat klart vid komposten i stort sett. Det är bara driv veden med texten på som fattas. Det har letats efter sådan, men det verkar vara röjt och rensat runt alla stränder och klippkanter, för det finns inte att hitta, på de ställen man hämtade förr i alla fall.
I förrgår gjordes det.
Då klipptes också gräset och sängkläder och badlakan tvättades, så det är bara kläder kvar.

Hmmmmm...jag vet inte vad jag ska säga, men det går inte sitta här nu,
för man kokar bort.
Det är så vedevärdigt äckligt kväljande och snuskvarmt, så man känner sig som en sumpig svamp hela tiden och jag finner inget som helst härligt eller njutningbart av detta.
Gräsmattan börjar redan gulna och dom där snöhögarna man hade i vinter börjar flaxa förbi som efterlängtat minne...(inte för att jag vill ha just precis såna)....jag föredrar faktiskt kylan såna här dagar...Sommar ska man njuta av , inte känna att man kvävs och våndas som i helvetet.

2 kommentarer:

Paulastina sa...

köp en pool vettja!

Anonym sa...

Härligt med aircondition och pool i detta underbara väder.
Lille jag