onsdag 14 juli 2010

morronsvammel


Varma grader igen då termometern visar 37,8 i solen denna arla morgon, klockan 06:12.

Gårdagen blev i alla fall, trots min negativa blogg på morron, riktigt bra, för det kom in moln som lämnade en hel del regn och kylde av luften.
Så därför kunde jag rensa upp min stora rabatt.
Tog bort all vitpytta därifrån, ansade av silvernäva och backnejlika,gullpeng och så ogräs förstås.
Sen satte jag ner en av mina tidigare pelargoner och sommarnejlikan i rosa och delade av på en fänrikshjärta ocm jag satt "duttar" av, så det får växa till sig. Blev mycket bättre och foto kommer sen.


De blommor jag rensat bort, planterade jag ut en del i "blomkullen" (=gamla komposten).
Där får dom vara tills jag behöver knycka lite och växa till sig.

Sen har vi då insidan av huset. Den har inte sett en dammtrasa på måååånga dagar nu och det börjar vara dags att fundera på om man ska ta en rajd inne.
"Ellen" fick dock en liten rastning ,hon efter många dagars sysslolöshet, då ingen brytt sig om att tänka på att dammsuga. Men det gjorde jag igår då...vilket var ett stort behov av.

På kvällen gjorde jag mera blont på överhåret.
Blev rätt hyfsat, tror jag...har ju inte kammat till frisyren ännu, så man ser ordentligt.
Men jag lär märka det när jag hyfsat till mig för dagen.
Kan ju vara att jag har stripes och zebra ränder i gult !??!
Men jag säger som jag alltid sagt till syrran som förr var min frisör och många gånger fick laga till mina egenhändiga experiment med div, färger, pemanenter o.s.v.
Det som blir fel klipper vi bort.. Vilket innebar att jag ofta var korthårig. :D
Det är snyggt med kort hår..jag gillar det. Och det kan bli VÄLDIGT kort,,för nu är jag min egen frisör. :o Hur många fel gör man inte då, menar jag.

Nej,,nu är det nog av svammel,,,jag ska gå och ta mera kaffe och sen starta dagen.

*Ha en skön dag Alla !*

Inga kommentarer: