fredag 23 juli 2010

tanken är ju alltid så god.

En ny dag idag.
Lite huvudvärk av vädersomlag,,sol, moln, regn och så sol igen.
Idag är det då härligt ute.
Kyliga vindar som svalkar så skönt och luften är inte längre en "soppa",
som man får kippa in, utan lätt och enkelt att inhalera genom näsan. :D

Tänker att jag kanske ska orka olja in altanen sen.
Bara huvudet vill ge med sig. Har ju tagit tablett, så jag väntar på verkan av den.
är ju ingen sprängande huvudvärk, för jag hann ta i tid, men ändå så att man känner sig loj.

Sen har jag även vitrinskåpet i v-rummet, som jag vill ha ini köket igen.
Sen skaffa nåt annat att ersätta skåplatsen med i v-rummet.

Handfatet nere i källaren måste jag också fixa.
Kom ju på den briljanta ideén att sätta handfatet, som jag fått av mamma en gång i tiden
att plantera blommor i ute, som aldrig kom till användning, för att göra en kort historia lång...
i bordet som hörde till det gamla sybordet efter Herta.
Symaskinen hivade jag väck ju och bordet skulle bli så gulligt handfatsbord, eftersom det är hål iden, som bara behöver göras lite större, så fatet går in. :)
Recycling kallas det!

Jaa..många projekt igen som ska åtgärdas.
Så det är väl bäst att sätta igång.
Om jag tar skåpet nu...sen handfatet, då är klockan tillräckligt sent för att olja altanen och ingen behöver springa där, för man stänger för kvällen.
Låter som en bra plan..gåller bara att sätta den i verket också och inte hitta på annat på vägen.
*Hur fanken ska jag klara av det???*

Nervöst nu att kliva av stolen här...tänk om jag kommer av mig?!??!?! :o/ *bäääääämp*

2 kommentarer:

Paulastina sa...

*fniss*
å jag som tänkte att du skulle skriva "då är klockan tillräckligt sent för att inte behöva olja altanen =D

Jag mä vaknade med skallebank...har tagit Ipren som as usual inte hjälper, men det är inte heller nån svår huvudvärk utan mer ett enerverande molande
ha en bra dag ♥

Disa sa...

HAhHAhahaaa...tanken slog mig allt,,men jag vill ju verka vara "duktig" ;)