onsdag 29 september 2010

Det går ju hyfsat bra.

Nu tar jag en liten paus.
Från vad?

Städandet!!!! :)
Det går faktiskt riktigt bra idag.
Blir inte alls så andfådd som tidigare.
Jag orkar röra på mig utan att känna mig som om jag sprungit maratonloppet.

Så jag har dammsugit neder våningen och ska strax gå upp och börja på övervåningen.
Känns gott att orka med lite hemgöromål igen.
Bara det nu håller i sig , peppar peppar och lite salt också för säkerhets skull.

Det finns ju en hel del tvätt som behöver vaskas plus en massa annat att göra,
som jag inte orkar skriva om, för det är ju inte ens intressant.
Men mycket ligger låååångt efter nu igen.
Därför känns det gott att ha andan med sig, när man gör nåt.

Kollade förresten upp detta med KOL.
Och jag kan lugnt påstå att det inte stämmer på mig.
Dels för att jag blir bättre på vintern än sommaren,
mindre andfådd då. (om det inte är riktigt kallt då)
Och att jag har lätt att få ut luft, men inte in.
Eller...jag har väl lätt för båda.
Men när jag är förkyld går det lättare att få ut luften än in.
Och jag hostar inte slem varje dag.
Det är mer en irriterande känsla i halsen som kliar.
Mer torrhosta.
Fast nu har jag ju slem, och det är ju p.g.a förkylningen.
Jag är inte sjuk oftare eller längre än andra , utan det är lika där också.
Mer sällan skulle jag vilja påstå.
För jag är oftast frisk när andra ligger sjuka.
Drabbas i regel bara en gång om året av ordentliga förkylningar.
Och då jämför jag även ickerökare.

Så nej,,jag är inte orolig över att det ska vara det.
Dessutom röker jag mindre än dom som oftast får, för dom ligger runt 2 pak, om dagen.
Jag röker inte ens 1 pak om dagen.
Genomsnittligt hamnar jag på 10-15 om dagen.

Nej, nu är det väl bäst att fortsätta innan jag blir för slut.
Man måste passa på medans orken finns, för den tar slut så fort. ;)

Inga kommentarer: