torsdag 23 september 2010

Disa husdoktor

Morron.

Inatt hade jag en märklig och helt ny upplevelse som jag aldrig varit med om förr.
Det kom vatten ur mun och näsa när jag hostade!!!?!?
Jag fick springa på toa och liksom låta det "rinna" ut lite.
Och när jag skulle snyta, så behövde jag inte ens ta i , utan liksom bara "blåsa" ut vattnet.
Jo, vatten, för det var inte minsta tillstymmelse till slem eller så.

Så nu har jag kollat på nätet om lunginflammation, vätska i lungorna m.m.
och hittade Lungsäcksinflammation.Det stämmer mycket bra in på hur jag har det.
Och med tanke på att jag har bindvävs sjukdom sedan tidigare,
så tror jag att det är det jag har.
//Däremot har jag hittat nya fakta om Fibromyalgi.
Detta visste jag inte, eftersom jag inte följt de senaste forskningarna om det,
utan haft det läkarna sagt åt mig, då när jag fortfarande räknades
och fortfarande fick undersökningar och vård
.//

Nu är bara frågan om man ska söka hjälp nu, eller vänta??
För å ena sidan står det att det läker av sig själv efter ca: 2 veckor.
Och å andra sidan står det att man ska söka hjälp vid symptomen och andfåddhet.
Jag känner mig ju inte döende, som man ska vara idag för att få hjälp så jag väntar väl tills
jag antingen inte kan andas alls längre, eller att det går över av sig själv. :)

Och under tiden ska jag dricka mera kaffe och sitta rakt upp!

En fin dag till Alla!

1 kommentar:

jacessan sa...

hoppas att du blir frisk snart! puss å kram