lördag 18 september 2010

foto, katterna & lite annat.


Gomorron Lördag.

Återigen en tidig dag för mig, p.g.a förkylningen.
Vaknade av att en hostattack var på gång och kunde inte somna om.
Så jag klev upp och gick ner.
Där fanns redan kaffe, som gubben kokat eftersom han redan var uppe :)

I gårkväll fick jag min tröja klar, för det blev ju mycket stickat nu,
när jag inte orkat så mycket annat.
Och så här ser den ut.
(stickar inte efter mönster, utan gör bara nånting vartefter den blir större)
Klicka på bilden för att se den större.
foto 022
2 andra som blivit större är Pitza och Slice.
I alla fall Slice, för Pitza är ju mindre.
Här leker dom med mattan i köket och stökar om.
Pitza är den som är ovanför mattan.
foto 017   foto 018
foto 019  foto 020
foto 021
Här ser man lite skillnad på dom och Slice är alltså den som man ser ryggen på.
Gårdagen var lugn i övrigt, fast jag fick tvättat alla kläder. :)
Tungt var det, men jag tog det i sakta mak.
Och idag är det som skriver var,
Lördag och vad den har att ge,
det  får vi se!
(skrev Disa så poetiskt )

En Skön dag till Alla och stor kram till mamma och pappa! :)

3 kommentarer:

Paulastina sa...

jättefin tröja!

Disa sa...

tack :) jag är nöjd med den.

CW sa...

du är duktig på att sticka… jättesnygg och sen designad av dig själv gör ju den ännu finare.
Varje gång jag läser om katterna och deras namn blir jag hungrig ha ha… pitza-slice och jag ser en nygräddad piazza framför mig:)
ha en trevlig helg kram kram