tisdag 21 september 2010

Gomårrån!

Idag har vi Tisdag och den börjar mulet,
som så många andra dagar, som oftast blivit soliga efter hand.
Så vi får se hur det blir idag.

Inatt har jag fått sova rätt hyfsat och kan bara minnas en hostattack,
som fort gick över, så det var skönt att få sova ut, efter den gångna nattens korta timmar.

Önskar bara att orken ville komma igång också .
Men så fort jag gör något , så blir jag jätte andfådd och helt slut.
Yr i mössan är jag också, så allt känns motigt att göra.

Jag väckte Robin för att få honom till skolan,
men han hostar jätte hemskt också och valde att stanna hemma.
Otroligt många som ligger sjuka nu och långvarigt verkar det vara.
Hoppas det snart går över, för mitt hem förfaller.
Klarar ju bara det absolut nödvändigaste med näppe.

Men kaffe, det klarar jag , så jag går och ta en kopp till.

Ha en skön dag Alla och kram till mamma & pappa!

2 kommentarer:

Nallemamma sa...

hej tjejen!!!
Jo de flesta ha eländet!!! Host host( inte jag) men flera här hemma och grannarna!!! Jag har precis tagit en dos medusin så de ska ja klara hoppas jag, annars får ja ringa!!! Hopps ni kryar på er snart!! inte kul med förkyldning!!!
Kramen från söder!!

Eva sa...

Ja fy vad det är mycket förkylningar runt om oss alla. Det är ett litet under att jag inte har blivit sjuk än med tanke på att Wille hostar mig i ansiktet flera gånger om dagen...

Krya på dig!
/Eva