onsdag 15 september 2010

igår var imorgon, idag.

Inte mycket hände här igår.

Vaknade med ganska ont i käkbenet, efter tanddragningen.
Känns som att det sitter en järntråd fast nypt,
som sliter tillbaka inåt , när jag vrider huvudet.
Men det är ändå skönt , för det gör i alla fall inte ont,
när jag biter ihop, när man äter t.ex.
Försöker dock hålla maten på höger sida än så länge.


Bar bort möblerna från altanen igår eftermiddag.
Nu känns det som att det är slut på sånt väder att man kan sitta ute ändå.
Soluret ställdes också provisoriskt bredvid blomrabatten, till nästa sommar.
Bara så den inte står i vägen i grusgången, sen när snö ska skottas.


Annars stickade jag mest bara. Framstycket,bakstycket och ena ärmen är klara.
Så nu är det bara andra ärmen och luvan kvar.
Den här gången har det få ta lite tid, eftersom jag har så värk i handlederna.
Men det gör inget, för då har man ju att pyssla med när orken faller på :)
"Den som spar han har", ni vet... ;)

På kvällen tittade vi in hos Jenny och Jonas och kollade hur dom har det.
Jenny stackarn fick ju dra en visdomstand igår, så hon har också ont.
"Schyssta brudar vid bordet",
när vi med snedvridna skallar satt och käkade middag.
Båda lutade åt höger eftersom hon också tagit på vänster sida!
"Sådan mor, sådan dotter", kan man säga =D
Hoppas hon har mindre ont idag.

Ja, och så har vi då Onsdag idag.
Det regnar och är grått ute.
Får väl se vad man hittar på ?!
Ska kika efter gardiner i Jotex, för nu börjar jag känna in färgerna,
vad jag vill ha och hur det ska se ut.
Efter en låååååång väntan. Snart 2 år med upphängning, nertagning, upp igen och ner igen, av gamla gardiner som inte passar in...vill ha , men inte dom.
(det vita funkade ju inte så bra, med svarta katter och tonårs son)

Men till att börja med, så ska jag ha mera kaffe.
En skön dag till Alla!

Inga kommentarer: