söndag 26 september 2010

Kväll på Söndag.

Idag har vi blivit bjudna på middag hos Jenny och Jonas.
Jonas stod för kockandet och gjorde det med bravur!
MYCKET goda kotletter , potatis och smarrig sallad till! :)
Det har ni inte gjort för sista gången.

Innan dess skjutsade vi Celia till en kompis och höll på att köra över en liiiiten igelkotte.
Jag såg inte om vi missade den eller inte, så när bilen stannade rusade jag iväg för att se om den klarade sig.
Och gissa om jag blev glad när den lille parveln kom struttandes efter vägen. :)
-Här ska du inte vara och gå så du blir överkörd, sa jag till den och den stannade och tittade på mig som att den lyssnade på vad jag sa. Sen vände den och gick i motsatt riktning tillbaka in mot skogen som om den förstod och tänkte,,,-Jag går väl tillbaka hitåt då. :)
Så sööööööt och jag ville ha den..men det går ju inte, så jag tog min lekamen och gick snällt tillbaka till bilen och satte mig och så for vi.

Annars har jag inte fått mycket gjort idag heller.
Vaknade med migrän som vanligt eftersom det idag var sol mot för gårdagens mulna väder,
som senare blev lite bättre...men dock såpass att det inte är bra för mig,
för det räcker med så lite vändningar för att det ska bli skallebank.
Småpanik får jag också för nu är det bara en tablett kvar, så jag måste hämta ut mera.

Nåja,,imorgon är det Måndag, och det innebär soptömning så jag ska tömma allt inne
och ta ut tunnan.
Släppa in katterna för natten sen också, för dom gick ut för en stund sen, men får inte vara ute längre än till max 21:30...lite för små för att ränna ute sent tycker jag :D
Tänk, dom blir snart 7 månader.

Ja och sen är det duschen innan sängdax.

Det var allt för idag.
Bye!

Inga kommentarer: