torsdag 30 september 2010

mittpådagenblogg

hstscrapde2
Jomen!!!…jag kom igång med tvätten och det går hyfsat bra.
Fast migränen vill inte riktigt ge med sig, för tabletten ville inte verka helt ut.
Men det är då lite bättre i alla fall.

Jag har t.om orkat torka av golven i kök, hall och badrum.
Det värsta , för det dras in en hel del nu med katterna som springer in och ut i höstrusket.
Omän att solen skiner och det är fint så, men det är mycket löv, barr och annat som följer med in,
för att inte nämna tassavtrycken i div, kulörer och av olika slafs.

Nu ska jag påbörja middagen, som ska puttra i sky ett tag.
Det blir nämligen köttgryta och ris idag och till det grönsaker förstås.
Men jag får nog gräva fram min kostjärt, (=korsett,som dottern ändrade namn på när hon var liten)
för ryggen börjar säga ifrån.

Och ikväll är det hockey.
SAIK mot SAIK….jorå..Solna/Skellefteå.
*Jag satsar min årsinkomst på att SAIK vinner ;)*

1 kommentar:

Nallemamma sa...

JASÅ DU,, DU TYCKER LILLE BROR E LIK MIG?? Han är nästan min!!! Jag tog hand om honom mycket när han va liten och han har bott hos mig två omgångar!!! Jag brukar säga att han är mer min än vår mammas,, ända skillnad är att jag födde inte honom;09 Hoppas du har sluppit huvudvärken!!! Stackars söster i norröster!! Kramen vännen!!!!!