tisdag 28 september 2010

möbler och frost ihop med förkylning.

Morron.

Det är inte så kul att vakna och ögna igenom AB och läsa detta om COOP.
Alla verkar bli arbetslösa nu, som haft jobb och ersätts av bemmaningsföretag istället.
Men, så kommer det ju att vara i framtiden också, så det är bara att vänja sig vid eländet.

Nåja...
Igår var Jenny och Jonas och hämtade mer saker från Jennys lägenhet
och körde bort sopor m.m.
Så jag fick hem ett bord som hon lånat och jag nu ska i v-rummet istället för det vita.
Och en bänk i svart att ha framför tv:n.

Jag har ju skrivit tidigare att det blev så mycket vit/svart överallt här,
för jag har ju en tendens att alla rum blir lika, när jag hittar på nåt nytt.
Så jag har ALLA rum, t.om hallen , i svart/ vitt, förutom Robins rum.
Därför tänkte jag att v-rummet får ha mörka möbler och gardiner i plommonlila.
Dom väntar jag iofs på ännu, så det kommer att vara svart/vitt ett tag till,
men övervägande svart, då det bara blir soffan som går i ljust.
Den är ju beige, så vitt är det ju inte alls, när nuvarande tv-bänk och bord åker ut.
Så det har jag tänkt försöka få i ordning idag.
Just nu står det här i datarummet.

Jag kanske kan få lite hjälp av Robin också.
Han blir ju hemma igen, p.g.a förkylningen , för hans hals är alldeles igensvullen.
En liten glepa mellan halsmandlarna bara.
"O´ ha´ pjada lite ghostitt"(= och han pratar lite konstigt) :D
Det är ju lite svårt med vissa konsonanter när halsen är öm.

Redigt med frost efter kalla nätter börjar vi här i våra breddgrader.
Tittade ut nu och grillen ser helt frys skadad ut.
Ett vitt lager av tjock frost ligger på den.
Och grässtråna står vita, och ser nästan pälsklädda ut av frosten med.
Lite mysigt faktiskt och man får nästan lite julkänslor.

Nu blir det mera kaffe och sen se om jag får ihop möblerna.
Eller om det kanske får vänta några dagar.
NEJ,,jag vill ha det ställt i ordning NU!
*jag MÅSTE orka, jag MÅSTE orka*....kan man säga "mantrar", när man inte muttrar???

En skön dag till alla!

2 kommentarer:

Maya sa...

Har du blivit fri från din förkyklning nu? Gav du den till sonen? Hmm..kanske skulle lämpa över min på någon ..*Ler*
Önskar dig en bra dag!
Kram

Disa sa...

Nej nej,,jag dras med min ännu.Inte på långa vägar bra ännu.
Det var nog Robins om smittade mig från början och hans går upp och ner. Han har varit hemma snart i 2 veckor, med några dagars försök i skolan då och då.
Ha en skön dag du med :)