onsdag 29 september 2010

vad ska man tro , om politiken och förkylningen?

Morron.

"-Vi har stort förtroende för vår statsminister"
säger många borgare.

Ja, det är väl tur för M att dom fortfarande har kvar,
sina trogna anhängare.
Själv tycker jag nog att dom visar väldigt stor brist på förtroende genom att ha förhandlingar bakom lykta dörrar och inte bjuda in dom andra partiledarna, inför de tilldelade ministerposterna.
Man undrar varför det är så mycket smussel?
Inte förstår jag heller hur dom kan fundera över att minoritets styre,
för dom hade ju aldrig vunnit valet om dom inte varit Allians.
Så att stänga ute dom andra, bäddar ju mer för ett omval än att sitta kvar i makten.
Nåja,vad vet jag....tycker bara dom beter sig märkligt!?!?!
Men å andra sidan, allt med dom är ju märkligt. :D

Så till lite annat.

Jag fick grejerna på plats igår i rummet och det blev ganska bra.
Mörkt och ovant , mot det ljusa man haft innan, men mysigt ändå.
Det tog sin lilla tid, för Robin var inte mycket till hjälp, med feber och så.
Jag fick konka själv och det tog på ordentligt.
Men jag klarade det utan att ramla ner för trappor eller nåt.
Däremot fick jag sitta ner en bra stund och hämta andan efter varje
vända upp och ner.
Och idag har jag ont i axlarna och handlederna som fasen bara för det.
(för att inte nämna övriga kroppsdelar)
Men men,,,nu är det gjort i alla fall.
Inga grejer ivägen runt golven, eller staplat mot andra möbler.
SKÖNT!

Förkylningen visar inte minsta tecken på att ge med sig ,
utan hänger kvar som en oinbjuden gäst, som inte har förståndet att gå hem.
Och som det låter och verkar på många andra, så ska man tydligen räkna med nån månad innan det ger upp.
Låter ju kul...NOT!
Robin är ju t.ex inne på 4-5 veckor nu, och jag själv går in på 3 v.
Han har ju varit lite bättre mellanåt, men det har som inte gått över,
utan huserar runt runt istället.

Kallt är det ute om nätterna, men dagarna har varit hyfsat fina.
Igår sken solen mest hela dagen och det är skönt på altanen.
Men luften biter småkallt, när man går ute.
Så nog känns det att vintern närmar sig.

Nu ska jag gå och ta mera kaffe.
Avlsutar därmed att önska en
Skön Dag!

1 kommentar:

Paulastina sa...

med minoritetsstyre menas att han inte kommer söka stöd hos nån av de rödgröna eller SD...

eftersom borgarna bara har 173 mandat å de rödgröna å SD tillsammans har 174 så betyder det att de inte har ensam majoritet å får därför inte bestämma utan att söka stöd hos nån av de andra (sossarna 153 mandat å SD 20)
men de har valt att inte arbeta med nån av dem...alltså blir det minoritetsstyre...vilket inte är så ovanligt var det nån som sa...det är ovanligare med ensam majoritet som de hade förra mandatperioden