söndag 31 oktober 2010

dagen som gick



Så var det snart slut på denna dagen, för kvällen smyger sig sakta på.
Det har varit en lång dag och mycket fick man gjort.

Städat och bäddat rent och skurat badrum,
varit på affären och fixat mat...
Fast det sistnämnda blev mest Jenny som stod för.
Korvsoppa, som jag bjöd hem dom att äta,
men som sagt Jenny lagade mesta dels.
Skönt, för jag var helt slut, efter allt städande.

Benke städade ur bilen också och jag hjälpte även till där lite,
men min rygg pallade inte så länge så jag gick in efter en stund.

Duschade efter maten och det behövdes, för jag har svettats ordentligt.
Sen var vi ute och åkte en sväng med den städade bilen.

Tittade in hos Jenny och Jonas också, för att se dom fina tröskel listerna som Jonas satt på plats.
Celia den lilla stackaren har feber och börjar sitt höstlov med att vara sjuk :(

Nu sitter jag här i pyjamas och mina fina tofflor och bara myser.
Ska snart tända lite ljus och kasta mig i soffan och slåss om platsen med Robin. :D
Men först en liten kopp kaffe till.

En skön kväll till alla och ett fint avslut på denna Halloweenhelg.

1 kommentar:

Paula sa...

jag har mä dammsugat å bäddat rent å tvättat å dussjat...*nickar*
å så har vi nyssens etit pizza å så ska jag mä ta en liten kopp kaffe å avsluta denna halloweenhelg i mina mystofflor å pyjamas =)

präxist som du