måndag 1 november 2010

allergi eller annat?

Nu har jag bokat tid för provtagning och kommer att få en kallelse.
För vaddå, tänker ni?

Jo, för denna hosta jag har. För det är antingen allergi eller nåt annat.

Hade ju precis likadant när jag hade Bamse,
och den hostan försvann när jag var tvungen att avliva honom p.g.a av hans epilepsi.

Nu har jag alltså fått likadant igen och den har eskalerat i samband med att, i alla fall Slice
börjat vara inne mer, eftersom ytterdörren hålls stängd nu om dagarna.
Förr var den alltid öppen hela sommaren och båda katterna ute mest hela dagarna.
(har ju bara haft dom knappt 6 mån än)
Jag har läst om allergi också och alla dom symtomen stämmer mer på mig än något annat.
Rodnad runt ögonen får jag lite nu & då och det känns som att jag svetsat, i ögonen mest jämt.
Trött och illamående titt som tätt.
Och det har alltså börjat mer nu, sen dörren hålls stängd och Slice mest är inne jämt.
Pitza är ju ute och ränner hela dagarna och kommer bara in för att äta och sova om nätterna.

Mamma min har ju allergi mot katter, och det finns i släkten, så jag blir ju inte förvånad om det är så.

I vilket fall som helst...är det inte allergi, så är det ju nåt annat och då får dom väl ta reda på det då.

*Tillägg*

Ju mer jag tänker på det, så blir jag mer säker på att det är allergi.

Just det här med nysningarna.
Jag nyser normalt inte alls annat än om jag är väldigt förkyld, vilket jag normalt också alltid har
haft lite ovanligt att bli jämfört med andra.
Mina familjemedlemmar har t.ex haft halsfluss i omgångar och jag aldrig drabbats av det,mer än en gång och då var jag 14-15 år. Jag bär inte ens smitta, för det har vi testat på V.C.
Andra kan ligga i feber och svåra förkylningar och jag
bara går oftast och känner mig smådassig, men inte sjuk.

Nu nyser jag flera gånger om dagen, känner mig risig hela tiden och hostar som ett tok.
Och det sitter inte i bröstkorgen , utan det kliar i halsen så jag blir galen av det.
Det kommer oftast inte ens slem eller så, utan bara en enerverande rethosta.

Så tänker jag tillbaka också när jag inte haft katt.
När man hälsat på hos syrrorna t.ex.
Då har dom kunnat säga att jag har hemsk rökhosta (familjemedlemmarna alltså.)
Och nu när jag då tänker efter så är det ju inte så konstigt att jag alltid gjort det där,
för den ena har haft en katt, numera 2, och den andra hade kanin.
För väl hemma har jag ju inte hostat så mycket.

Men som sagt..vi får se vad proverna säger....men jag är rätt säker.
T.om sköterskan i telefonen sa att det lät som det.

2 kommentarer:

CW sa...

Det kan mkt väl vara allergi. Bar att du kollar upp det men jag förstår att dte känns lite svårt ifall det är katterna det beror på.
Kram på dig

Mammabear sa...

Tror vi diskuterade detta innan när du hade Bamse!!! Kisse katt allergi kan komma på äldredagar!!! JAg hade katter hela mitt liv i Usa men nu gaur de ba ente!! Nån får skicka mig till Lassrettet om ja kommer i närheten!! UJUJ;;;; INGEN LUFT!! Hoppas de löser sig!! kram!!!!