tisdag 30 november 2010

allergisvar efterlyses!!!

alldeles underbara dessa gammeldags foton.
Det VAR bättre förr ;)
Asså...nu har jag ringt vår "prominente" Vårdcentral och frågat efter allergiprovet.


- Ja, svaret har gått till sköterskan, står det här, får jag till svar.
-Det kan vara så att hon inte kunnat tolka svaret,så hon får väl fråga en läkare och sen får hon ringa dig.
.....?!?!?! :o/ ....Okej??? Och det kunde hon inte ha gjort för länge sen då?
Jag menar,,det var den 9:e Nov, jag tog testet och JAG vill ha svaret, sen skiter jag högaktningsfullt i om hon kan tolka eller inte..Hon har väl tagit såna prover förr och vet hur hon ska gå vidare för att kunna ge patienten svaret, man betalat för att få reda på!
Herrejösses,,och det ska vara ett Sverige i 2000-talet, med en så enkel sak som ett allergi prov!??!
HUR länge har inte sånt funnits redan,,det är ju inte det senaste inom hälsa/sjukvård, precis.
Vad säger man???
"har du förtroende för den svenska sjukvården?", brukar dom vilja ha svar på i enkäter.
Dööööh...NÄÄÄÄ...Borde man det????

Tillägg senare.
Hon ringde nu.
Provet visade inte säkert varken eller.

Får avvakta och se om jag blir bättre.
Annars får jag gå och kolla upp om det är annat.

2 kommentarer:

CW sa...

vilket konstigt svar du fick..??? "varken eller" är ju inget svar .
Hoppas du är bättre i hostan för annars måste de väl göra en röntgen och se om du behöver ngn medicin.
Förstår ifall du blev förvirrad av svaret.
kram

Disa sa...

Ja, nu sa hon ju inte "varken eller" utan ofullständigt :)
Lite bättre är det faktiskt,,men det tar ju tid innan det försvinner ur möbler och så..så man får se om det blir bra ?!?!?! Inte lika kliande i halsen i alla fall och nätterna sover jag mest utan hosta nu ..det är skönt :)
kram tillbaka