söndag 28 november 2010

ettonde Advent



Ja, så kom då första advent och vi ska tända ljuset som står som nummer ett.
*glöm dock inte att blåsa ut också*

Vi har haft besök här av vår nya granne "krokodilapan" och hon har som vanligt ätit upp mig,
innan hon mätt och belåten gick hem igen. :D
Benke sliter uppe på balkongen med snöröjning, så snällt och jag väntar här nere. ;)
Nää, sanningen är att min rygg inte pallar sånt.
Denna ischias vill inte ge efter och är sämre ibland, för att ibland kännas rätt OK.
Idag är det förstnämnda.
Säker för att jag tog fram granen och tvättade igår.
Men idag ska ju tvätten fortsätta tvättas och det må gå på nåt sätt.
"Julgransgrinsgrynsgröt" ska det också kokas, om man kommer sig på affär för att köpa gryn.
Glömde ju bort det när vi var på MAXI!
( "" = vi sa så när vi var små...varför göra det enkelt, när man kan göra det svårt?)

Idag har vi ÄNTLIGEN uppehåll från snöandet, som ihärdigt fortsatte hela kvällen igår.
Första gången nu på 4 dagar!
Jag t.om drömde att det töat bort massor och var så glad över det.
Men , men,,det snöar i alla fall inte nu och TACK för det! :)

Nu ska jag intaga mera morronkaffe...sov ju länge idag.

En skön Första Advent till Alla!

Inga kommentarer: