onsdag 24 november 2010

jag vill ha annat...och mindre snö.


Jag la in foton nedan så man ser lite bättre än på filmen.
*
Kom just in efter tappra försök att skotta bort lite snö från altanen.
För här snöar det må ni tro, så det räcker och blir över.
Jag hade lite tur där, för Benke kom just med traktorn och skottade bort från infarten,
så han hjälpte mig och hackade bort is från själva trappstegen.
Det värsta fick man då bort, men ryggen håller inte för nåt storröj,
så Robin får nog ta det när han kommer hem.
Han är stark och fort går det när han sätter igång.
*
Tvättar gör jag också.
Lite mattor och gardiner, samt badlakan som bytts ut.
Och imorron tar jag kläderna.
Det räcker så bra med det spring som blir ändå så.
*önskar det kunde släppa nån gång där bak*
*
Idag vill jag ha blodpudding till middag.
Är så trött på kött,kotletter,grytor, pizza, skrovmål och annat sånt där gott.
Nu vill jag ha "fattigmat" ett tag, för sista tiden har vi bara ätit "finmat".
Gammal hederlig ärtsoppa, blodpudding och sånt, sallader...vill jag ha. :)
*
Betalat räkningar har jag också och är så duktig såååå.
Man kan tro att det är därför jag vill ha blodpudding :D
Men nääääeee..det blir massa pengar kvar till maten ändå. ;)
Och så finns det en hel massa kött i frysen också.
Men som sagt var..jag vill inte ha det.
Man vill ju få längta efter skinka och så och jag måste säga att i dagsläget gör jag faktiskt inte det.
Däför tänkte jag snåla med annat så man får suget efter kött igen.
Havregrynsgröt t.ex...risgrynsgröt...på Söndag blir de det, för det gör jag alltid till 1:a Advent!
Ja, ni fattar nog vad jag menar med "fattigmat"
*
Hoppas ni inte snöar in,,,eller ut alla.
Ha en skön dag i snöyran!

3 kommentarer:

CW sa...

Jag tycker om blodpudding med bacon och lingonsylt. Oj vad sugen jag blev på det. Ja du den där snön om jag bodde ensam skulle jag säkert snöa in totalt för jag kan inte skotta. Ett spadtag och sen är det färdigt i ryggeländet.
Det skulle vara skönt att vara självgående..ja att man klarar allt utan att behöva be om hjälp. Jag har svårt för att be andra hjälpa mig tyvärr… dumt av mig men jag måste öva mig på att bli annorlunda i det fallet.
Själv är jag bara glad ifall jag kan hjälpa ngn annan .. ja du hör hur knäppt det låter:)))
kram kram

Eva sa...

Jag önskar att någon kunde komma hem till oss varje kväll och laga maten och sedan plocka undan och diska och fixa. Dessutom skulle jag vilja ha väldigt varierad kost och det ska vara jättegott allt...

Jag är också trött på samma som du.

Kram Eva

Anonymia sa...

Ja det är tur att du har hjälp nu när snön kommer, själv lyfter jag på luren och skäller ut portis om det är oskottat ;0)
"fattig" maten kan jag också längta efter i perioder, blodpudding gillas skarpt här och vi äter det under vinter halvåret...det är "tung" mat som inte passar på sommaren.

Nu är det dags att återvända ner under täcket...orkar inte mer än en timme i taget.

Kram