tisdag 30 november 2010

sjuklingar och IPhones

Hejsan svejsan i vinterkylan.

Idag biter det på om kinderna för den som måste ut,
för vår termometer visar på -18 grader.

Väckte Robin i morse för att han skulle komma iväg med bussen till skolan.
Men gossen blir hemma, för han lät som en som satt morgongröten i halsen och har 37, 9 i feber,
som morgontemp...det är ju rätt mycket det.
Jag har haft på känn ett par dgar nu igen att nåt var på G med honom.
Jag får alltid en "förhint", när mina ungar ska bli sjuka.
*
Vi beställde ju en Iphone 4, till honom i julklapp.
Den kom igår...och som den tålmodiga mamma jag är,.....!??!?!
så ger jag den till honom i ju...går.
Sen kommer Julen och det finns inget kvar, så man måste ut och tokhandla för att
nåt ska ligga under granen.
*tur jag inte köpt mer ännu*
:o/
Nåja..han blev då alldeles JÄTTEGLAD och det blev STORA kramen! :)
Chipkortet med nya numret har dock inte kommit ännu och Jenny ringde TELIA,
som sa att det skickats igår, så den kommer vilken dag som helst.
Sen kan han surfa, ringa och SMS:a hur mycket han vill för vi valde
TELIA komplett till honom, som kostar 699:- / mån, fast avgift!
( i alla fall upp till 3000 min/mån, vilket är mycket)
Kan tyckas låta dyrt, men med tanke på vad hans abbonemang kostat hittills,
med vanligt TELIA abbonemang, så blir det ingen skillnad , eller billigare!
(dom har ju legat allt mellan 480-1300:-  .)
*
Nu ska jag ta och få igång min dag.
Ner i tvättstugan, vilket jag inte kommit mig för med ännu, p.g.a ryggen.
Men idag känns det rätt OK, så jag gör ett försök.
Och så byta lite rent i sängar med.
*

En skön dag till Alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Läckert med Iphone