fredag 26 november 2010

snö, snö, vitt , vitt ...bläää...




Ja, som synes så fortsätter snön att vräka ner.
Det inte bara snöar utan rent stormar om det.
Det här foto är taget tidigt i morse, så det har hunnit komma mer sen dess.
Det är lika mycket snart , som det var förra året då det var som värst.
Så man undrar bara, var det ska sluta!??! :o/
Kommer nog att nå till taknocken i år om det ska fortsätta så här.
Det är nästan så att en grön jul inte låter så tokig, trots allt,
för jag har inte hunnit smälta fjolårets snökaos, såpass att en vit jul känns jätteviktig.
Redan skit trött på det.
*
I övrigt har jag grejat på lite här hemma igen.
Fixat till en annan hissgardin i sovrummet och ska bara få upp gardiner också.
Fönstret står ju oftast öppet där året runt.
Men jag var tvungen stänga det nu, för det blåser in snö, så det var en hög på fönsterbrädan.
*
Funderar på att ta upp julgranen också.
Eller så tar jag den imorgon.
För er som inte läser här så ofta så berättar jag igen att:
Det är en fuskgran och jag tycker väl inte att det är det roligaste jag vet att klä dom,
så jag tar fram den tidigt , eftersom den är det finaste pyntet och annars varar så lite länge,
om man ska spara det till dagen före julafton.
Det var ju en sak på den tiden när det var levande granar som barrade.
Men nu för tiden är det ju vanligt med fusk som inte barrar, så jag förstår inte vitsen med att vänta??
Och bara ha framme sen i 2-5 dagar???
Då kan jag lika gärna vara utan, för som sagt var..SÅÅÅÅÅ roligt är det inte att ta fram och plocka bort!
En månad, då är det värt besväret ;)
*
Nu börjar jag vara kaffesugen så jag ska gå och brygga mig en mugg eller 5.

******
Ha en alldeles underbar FULLFARTMOTHELGEN afton!

Inga kommentarer: