söndag 7 november 2010

söndag den sjude i elftonde


Så var det Söndag igen och sista dagen på höstlovet.

Somnade rätt tidigt igår till Kommisarie Lewis,
som jag gluttade på i sängen.
*
Idag blir det till att tvätta igen, så man hinner hålla efter.
Har ju blivit lite hipp som haver med mina tvätt-tider.
*
Sen har jag ju funderat lääääänge på nu , om jag inte ska få upp gardiner i sovrummet.
Det har inte hänt än och jag tänkte ,,,kanske idag då!??!
*
Dom plommonlila jag beställde till v-rummet, med kuddfodral till i samma,
går ju inte ha, för tyget är sånt där som drar åt sig damm och är jättesvårt att få bort.
Så dom tänkte jag ev, hänga i sovrumet då, för dit får ju inte katterna gå.
Och därmed är dom inte heller pälsklädda sen :oD
Det är bara just det tyget som är så, för det mesta jag har , går lätt att dra ihop till bollar på.
*
I övrigt så verkar det vara lite varmare ute igen, för snön på räckena har tinat bort.
Och annars har det inte hänt så mycket mer än att,
jag har vaknat och druckit morronkaffe, samt surfat runt lite.
*
Nu ska Söndag få fortsätta med vad det har att ge.
***
En skön dag till Alla!

Inga kommentarer: