söndag 21 november 2010

söndagsfunderingar



Morron Söndag, den sista innan Advent.

Jag sitter här och funderar om jag ska få på mig lusten att pynta.
Lusten finns ju iofs, men orken?

Ryggen är på sitt sämre humör och påminner mig om det med jämna och ojämna mellanrum,
genom att svida till brännande, ifall jag skulle råka glömma det.
Om man tar det väldigt sakta och lugnt , kanske det går.
Och jag har ju hela veckan på mig att bli klar, om det inte skulle bli idag.

Nog för att jag har svårt att avsluta innan jag är klar,
men jag måste ju lära mig sånt, jag som alla andra.
Det måste få ta sin tid , allting.
Blir det inte klart till Jul, så är det säkert det till nästa, tänker jag.
Possitiva tankar, kallas det visst.

Kaffe har jag fått, med både påtår och tretår.
Så nu ska snart intagas en fyrtår också.
Samla lite krafter och hoppas att jag orkar.

En skön Söndag till alla.

2 kommentarer:

Anonymia sa...

Ja de där positiva tankarna har jag med, tyvärr blir jag oftast liggande då jag i verkligheten inte alls tänker så...ska det göras så ska det göras NU passar bättre in på mig.

Men är skallen dum så får kärringen lida.

Ha en bra söndag gumman.
Kram

CW sa...

Jag förstår precis hur du känner det. na blir rädd för samtidigt som man vill så orkar kroppen inte.
Själv blir det inget pynt förrän tidigast 2:a advent skulle jag tro då jag vänt upp och ner på kök och rum i år:)))

Snacka om dålig planering och så är jag seg som en kola hela tiden:)))
kram kram