tisdag 23 november 2010

tämligen långa veckor.


(Lånad grafik)

Hejsan.
Denna dagen började inte så bra.
Vi har försovit oss både jag och Robin, så han har missat skolbussen från stan.
Den går ju bara en gång, så han får helt enkelt bli hemma.
*
Min rygg, nacke och axlar blir visst bara sämre för varje dag.
Inte så konstigt kanske, eftersom jag tvättat och grejat fast än jag känt av det.
Men det är så svårt att veta från gång till annan om det är tillfälligt eller om det ska gå över.
Jag har ju ju haft det rätt lindrigt ändå på sistone...men men...
Det kommer väl surt efter, som det brukar.
Inte gjorde det saken bättre att jag hade migrän heller.
Fast det har släppt efter tablett intag.
*
Nu låter det lite moloket i bloggen.
Men jag myser ändå här med julpynt och stämning. :)
Det är så "*hem*ligt" med Jul.
Ska väl ta kort till er, la Familia däruppe , så ni får se.
*
Väntar fortfarande på svaret om allergin.
Det skulle ta en vecka sa dom.
Den 9:e tog jag provet och vi har den 23:e idag.
Himla långa veckor dom har på vårdcentralen.
Samma när jag var och tog cellprov.
-7 till 10 dagar brukar det ta. sa dom.
Jag fick det efter 3 månader!?!?
Man skulle ha samma almanacka som dom.
Sommar i 3 månader = halvåret.
Men å andra sidan blir ju vintern lång också...
Nåväl...man.. ska.. int.. stre..ee..ee..ssa , som lappgubben sa.
*
Nu ska jag brygga lite påtårskaffe.
Sen ska jag nog försöka ta det lite lugnt.
Vad jag än hittar på att göra, så kommer det gå i sengångarfart.
Och Robin får hjälpa mig , eftersom han är hemma :)
*
BYE!

1 kommentar:

CW sa...

men så konstigt att det ska ta sån tid. Prova och ring dit och fråga ifall de dött ellet ngt??? :)))
Jag kan tänka mig att du har det fint nu med advent-pyntet.
Kram till dig<3