fredag 17 december 2010

bröllopsdag idag

Vintagefoto
Idag, för 21 år sedan förberedde vi oss för äktenskapslöften.
Idag, för 21 år sen var jag 25 år gammal och skulle bli Fru.
Idag, för 21 år sedan var det den 3:e Advent och vi hade varit ihop i 8 år.
Huset hade vi köpt samma år och flyttat in tidigare, i April.

Jenny som skulle vara tärna, 8 år gammal. valde istället att gifta sig hon också, med oss. :D
Idag, för 21 år sedan blev jag slutligen "Benkes man och han min kvinna",
som Benke själv senare på kvällen konstaterade...smått felaktigt, men dock.. :D

Jösses vad tiden går fort.
I April, den 24:e närmare bestämt, 2011 har vi varit ihop i 30 år.
Idag för 21 år sedan tog vi den "långa versionen" av äktenskapslöftena och allt var över på 2 miuter
och jag undrade hur kort den korta var, om vi fått den långa?!!??!
Idag, för 21 år sedan lovade vi inför "borgenären" att vi skulle vara tillsammans.
Och det har vi varit..i nöd och lust..fast mest nöd, om vi haft lust.. :))

Därför köpte jag mig en present idag på stan.
En parfym...för det är jag värd. :)

3 kommentarer:

Mammabear sa...

GRATTIS FÖR DAGEN!!! Härligt!!!
Nu har ja varit ute oskottat SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!! o mattat pippnarna!!! O nu ska ja HOSTA!!! Host host Host!!! pencillin några dagar till!!!
Ha en trevlig helg,,, Jag ska jobba!

CW sa...

klart du är värd en parfym:)))) jag tror nog att du är en väldigt braig frun som håller ordning på allt i hemmet. Många ggr tror jag att män inte inser hur mkt man gör förrän man försvinner ett tag:)

Själv tycker jag nog att jag får ta det mesta ansvaret för allt vilket inte all ggr är så roligt. Därför brukar jag efterlysa en SLAv emellanåt:)))

Kram på dig och grattis på bröllopsdagen <3

Paula sa...

å jag, som alltid är tvärtemot, säger beklagar olyckan =D

å parfymen var du helt klart värd