onsdag 22 december 2010

danföredanföredopparedan....kan få vara mer lagom.



Gomorron i Ottan.

Klockan 4 klev jag upp, för då hade jag redan legat och vridit och vänt mig i en ½ timme
och kände att nu får det vara bra.
Ner och på med kaffehurran och sen har jag tatt några muggar, av det livets elixir.
Gubben kom också ner alldeles nyssens, för han har lite tidrapporter att skriva, innan han åker iväg.
*
Snön, den bara fortsätter att komma och vi har hur mycket som helst av det nu.
Så är det någon som behöver lite , kan jag skicka några ton!?
*
Idag är det också Onsdag och det hög tid att göra matköpet.
Så senare , när gubben slutat jobba, bär det av till Ica Maxi.
Skinkan ska jag ta fram ur fysen, så den hinner tina till imorron.
*
Ja, dan före, dan före dopparedan...
Snart är det över med Julen igen.
Och gårdagen var årets kortaste, så bär det av mot ljusare tider.
Känns ju i alla fall lite trösterikt, i detta snöoväder som vi har.
Snö, nonstop i en vecka igen.
Det borde få finnas gränser för allt.
Till och med Kung Bore och hans humör.
Jag menar...Hej mitt vita vinterland och Se det snöar, i all ära.
Men, jag har sagt det tusentals gånger förr , och det tåls att sägas igen..:
LAGOM ÄR BÄST!!!!
Lagom borde bli lite mera inne igen.
Det har varit för mycket, less is more och more is less...
LAGOM!!! Det är fint som snus.
*
Nu ska jag ta mera kaffe.

Önskar alla en skön Dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Disa..
Jättefin blogg som vanligt..
Nu önskar jag dig och de dina en God Jul och Ett Gott Nytt år..Kram Nicki m Fam...