torsdag 30 december 2010

förkyld i arla timman

Morron.

Uppe sen 5:00, idag, för jag kan inte sova.
Näsan är tät så man inte kan andas annat än genom mun,
som blir så torr att tungan sitter som en torr kotte.
Hostar och ont i halsen,har jag.
Ska det aldrig gå över???

Nåväl.

Idag måste jag i alla fall försöka få mig ner i tvättstugan,
för där har samlats en hel del igen.
Hela trappan är full av tvätt. Inte kul...inte kul alls.

Men nåt som är kul är, Vi hämtade hem fåtöljen igår igen! :)
Nu passar den bättre, när man har svarta överdrag på sofforna också.
Måste bara fräscha till den lite, för katterna hos Jenny och Jonas,
har vässat sina klor på den, liksom mina gjorde...fast dom har 3 st.
Och sånt lämnar sina spår. :D Jag har i alla fall saknat den och det är kul att ha den hemma !

Annat man måste försöka hinna med är att handla lite förnödenheter, inför nyåret.
Blir inget märkvärdigt, utan fläskfile´ med pommes och ädelostsås, med sallad till.
Länge sen vi åt just fläskfile´. Det kommer att bli en väldigt lugn sådan också, Nyårsafton,
för det blir bara Robin, Benke och jag här hemma. Jenny och Jonas är bortbjudna
och dom har Celia med sig, eftersom dom andra också har ungar hemma.
Kanske att man köper hem lite raketer...fast å andra sidan skjuter ju alltid grannarna så mycket.
Och Robin har som vuxit ifrån sånt och är inte så intresserad längre, så vi får se hur det blir!?
Jag är ju som ingen sån där "firare" av denna högtidsdag,
för jag tycker det ena året är det andra likt och inte så mycket att fira.
Tänk, jag har faktiskt aldrig festat en nyår, sen jag blev mamma. Alltså så där att man partajar!
Jag har alltid varit med barnen då och förr gjorde man det lite mera "kalasigt".
Men inte nu längre. jag ger inga nyårslöften heller, för dom ska ändå brytas :D
Det är väl det enda löfte jag hållt, sen jag avgav det ett år, för länge sen, typ på dinosauriernas tid.
Att aldrig mer ge nyårslöften. Och det har jag inte gjort heller.

Nä, tacka vet jag bara, lite godare mat än vanligt, lite godis, dricka och så tv:n.
Och med dricka menar jag läskeblask och inte drinkar med alkohol i!

Nu ska jag gå och inta annan dricka...mera kaffe, med andra ord...
Och till er andra önskar jag

En skön sista Torsdag av 2010!

5 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Så det är därför du är så morgonpigg? Du är inte riktigt frisk...då hoppas jag att du snart ska krya på dig. Nä festar om ett Nyår har inte jag inte gjort sen...-77 tror jag. Då var jag på en brakfest men sen har det varit lugnt för mig. Sååå kul är det inte. För mig är Nyår ledighet, god mat och mysa. Som de flesta storhelger. Jag ska också fixa en filé, min favvomat för övrigt. Ha det bra i tvättstugan och jag önskar dig Ett Gott Nytt år Disa. OCH som sagt...krya på dig. Kramen.

Disa sa...

Tack Babbi :) Och detsamma till dig!

Paula sa...

iallafall en gång har du firat nyår, när vi var hos lilla storasyster...vi spelade spel å sånt å jag filmade...minns du?

Paula sa...

förresten...från en sjukling till en annan...
krya på dej

Disa sa...

Jomen jösses, nu när du säger det så...EN gång har jag ju faktiskt det :D
Det är också länge sen!
Tack ska du ha för omtanken och krya på dig med!