lördag 18 december 2010

godis , skräckis och tvätt.


Vintagebild

Lördag igen då i almanackan.
*
Gårdagen flöt på som vanligt, nästan.
Bara det att Benke var ledig så vi åkte på stan på förmiddagen och gjorde bort dom sista julklappsinköpen.
Så nu är allt sånt klart! Så skönt att inte vara ute dagen före julafton.
Händer inte ofta, men nån gång ska ju alltid vara den första. :)
På Onsdag blir det att handla julmaten...då håller den sig tills det är dags.
*
Annars hände inte mycket.
Benke fick, trots sin lediga dag ut och skotta på eftermiddagen, med lånad traktor, eftersom hans är på rep.
Och det blev ganska sent, liksom middan, som bestod av hemstekta hamburgare.
Robin och Johanna kom lagom till mat och stannade sen här för att sova över.
Strax före 21, åkte vi iväg på ICA och köpte lite godis, medans Johanna stannade här och såg klart
"skräckisen" Paranormal Activity. Utomordentligt fånig film det med.
Ska ju föreställa vara "verklighetsbaserad"....typ...I dont think so!! :D
Nåja..den roade ju lite grann i alla fall, men inte fick jag den där känslan av "läskigt" som jag alltid fick förr.
Finns nog ingen film längre som kan få mig att känna det mer.
Är det åldern kanske??? Jag vet inte...och inte bryr jag mig särskilt heller.
*
Japp..Lördag var det och det snöar på.
Allt det fina Benke skottat till igår, var ju fint...en stund.
Idag får man börja om från början.
Annat som ska göras är att tvätta, för jag tror att ute graderna är så pass milda att man kan gå
ner i tvättstugan utan att frysa fast med fötterna i golvet.
Och tvätt har jag nu...MYCKET!!! Jätteroligt...på nåt sätt...man håller sig sysselsatt åtminstone.
*
Nu, Mera kaffe och häslningar om en skön dag till er Alla!

Inga kommentarer: